Forskningen i Kreativitet som Uhæmmet Videns Anvendelse (UVA) foregår gennem vores deltagelse i projekter, hvor intentionen er at individer og organisationer indenfor vidensarbejdet skal blive mere kreative. Vi præcenterer herunder en række projekter og cases der kan demonstrere hvad vores forskning går ud på og hvad den kaster af sig i form af metoder, koncepter og kreative individer og organisationer
Cases og projekter
-
Academy for Creativity
The Creativity E-Modules in Higher Education project (CREMO) is focused on developing a revolutionizing platform that trains students’ creative competences through serious gaming.
-
Creative Genius LAB
Creative Genius er en unik uddannelse på Aalborg Universitet, hvor vidensarbejdere systematisk bliver trænet op til at kunne anvende deres viden kreativt - alene og sammen med andre. Udover at være en uddannelse for deltagerne er det vores laboratorie, hvor vi kan få svaret på en række centrale forskningsspørgsmål.Gennem 6 år har vi udviklet og drevet Creative Genius uddannelserne på AAU.
-
Creative Genius LAB
Creative Genius er en unik uddannelse på Aalborg Universitet, hvor vidensarbejdere systematisk bliver trænet op til at kunne anvende deres viden kreativt - alene og sammen med andre. Udover at være en uddannelse for deltagerne er det vores laboratorie, hvor vi kan få svaret på en række centrale forskningsspørgsmål.Gennem 6 år har vi udviklet og drevet Creative Genius uddannelserne på AAU.
-
Hvad bruger Favrskov Forsyning kreativitet til
Hør udviklingschefen fra Favrskov fortælle om hvordan hun har anvendt Den Kreative Platform og andre værktøjer fra vores forskning til at gøre både sig selv og Favrskov Forsyning mere kreativ i det daglige arbejde
-
Hvad bruger udvikleren kreativitet til
Hør udviklingsingeniøren fra Caljan Rite-Hite fortælle om hvordan han har anvendt værktøjer fra vores forskning i det daglige arbejde
-
Kreativitet som et fag i skolen
Er skolen af i dag god til at udvikle elevernes kreativitet? Skal kreativitet være et fag i sig selv? Skal kreativitet være en integreret del af de eksisterende fag? Hvad gør man som skole og som lærer, hvis man gerne vil gøre eleverne mere kreative? På baggrund af vores forskning kommer vi med vores bud på hvordan man kunne tænke kreativitet som et fag i skolen.
-
Laboratoriet for Radikal Innovation
- et forskningssamarbejde mellem UVA og DTU Space. Vi vil invitere virksomheder indenfor i et LAB, Hvor vi gennem aktionsforskning vil stille vores viden og metoder til rådighed til løsning af de udfordringer virksomhederne kommer med.
-
Projekt Co-create UVA
Projekt Co-create er et paraplyprojekt hvor vi samarbejder med en lang række partnere der alle har behov for kreativitet i deres organisation. På baggrund af vores forskning og de materialer vi løbende udvikler, gennemfører vi processer og undervisning på en måde der løser et konkret behov i organisationen. Samtidigt indsamler vi forskningsdata der anvendes i vores fortsatte forskning.
-
Århus vand innovationsmodel bygger på dyb viden om kreativitet
Århus Vand har udviklet en ny innovationsmodel til sig selv og sine partnere. Den bygger på en dyb viden om kreativitet og anvender elementer fra vores og andres forskning i kreativitet. Bl.a. anvender innovationsmodellen procesmetoden Den Kreative Platform til at skabe et struktureret og kreativt samarbejde mellem mange forskellige partnere